Nu startar jakt säsongen 2015 på allvar med bockjakt

 
 
Har fått möjlighet att gå med i ett jaktlag uppe i Öraholma som ligger vid Tyringe.
Laget består av bröderna Mike & Peter samt Werner, Affe och Pierre alla trevliga gossar.
Som brukligt är det en del att fixa innan jakten skall dra igång, torn skall göras iordning med mera,
 
Här står Werner och beundrar utsikten från ett torn som fått en ny botten.
Har sina fördelar med duktiga snickare i jaktlaget.
Fullt ös i skogen med Peter
 Mike och Norma fixar salt stenarna något som älgar & vildsvin gillar
 
 
Hårt arbete kräver också mat och vila vilket Alf får representera
 
Och vad hände då på bock premiären?
Vi startade med god mat och med därtill tillhörande dricka i trevlig och god anda dagen innan,
Efter att gått och lagt sig faktiskt i god tid startar vi en tidig morgon
 
 
Det blev många skott och vi undrade vad som var på gång men det visade sig att bröderna Mike och Peter har gjort en god gärning och skapat bättre förutsätt för framtida rådjurstam
Tack för detta
Men ingen skjutbar bock, eller rättare sagt ingen stor nog alla avvaktar.
Kvällen närmar sig och spänningen infinner sig är det nu den store skall komma?

 
Efter en vacker kväll med många djur sköt jag denna returbock vilket är en farlig motståndare för sina bock kolleger med sitt enda och väldigt spetsiga horn.
Jag får tacka alla för en trevlig helg.
 

 ------------------------------------------------
En välvuxen dam får diagnosen att hon har inre hemoroider och får stolpiller för det. Damen når inte till baken på sig själv, så hon frågar barnbarnet Per om hjälp. Hon lyfter på klänningen och pojken tittar där bak och frågar:
– Ska jag trycka in den i den bruna ringen eller ska jag bara kasta pillret rätt i gapet på kalkonen?
 
-------------------------------------
Kursledaren till studenterna:
– I morgon är det årets viktigaste tenta och jag accepterar inga ursäkter för att inte vara med! Möjligen en kärnkraftsolycka, svår personlig skada eller nära anhörigs bortgång!
Hela klassen nickar instämmande, utom en lustigkurre som frågar:
– Men om jag skulle komma i morron fullständigt utmattad p.g.a. intensiv sexuell aktivitet då?
– Då antar jag att du får skriva med andra handen…
-----------------------------------------------------------------------------

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0