Det händer i Vinslöv....

Just hemkommen från en heldag i Vinslöv..hmm vad gör man i Vinslöv en söndag??

Jo man jagar ha ha vad annars??

Dagen började med att man går upp alldeles för tidigt och packar och brygger kaffe, viktigt för en lyckad jakt.
Sen hämtade jag upp en trött Perry Emchen i Arrie och fick honom till att köra min bil, "kanon" också ett viktigt drag för en lyckad jakt.
Sen far vi vidare till Mats Mohlin och sen mot Vinslöv med ett stopp i Höör på macken och där!! hade de just brett en räkbaguette med adress Mats på, hm också viktigt för en bra jakt..

När vi kom fram väntade 14 jaktsugna jägare på dagens jakt, lite handskakning och sen utplacering av skyttar.

Idag skall jag gå med min wachtelhund Zeke, han är lite seg efter att vi jagat hela lördagen på Christinehof men det lossnar när han får vittring på vilt.

Det började med två upptag på rådjur som han drev ut ur såten inga skott då det inte var viltet för dagen.
Sen började det hetta till då Mats Mohlins lilla tyskterrier väckte fyra vildsvin ur sin daglega, som belöning för det fick den lilla terriern en lufttur av de sura grisarna och sen blev det ett himla liv i skogen.

Där var plötsligt grisar överallt i skogen och det skjöts "vilt", efter ett drev i tät terräng på ca 8km var man varm och trött.

Då kallar de på radion och vill ha hjälp att dra ut en 100kg gris ur skogen, precis vad man vill göra när man gått i tre timmar.



Här står en nöjd Perry med sin 100kg gris  ännu en lyckad jaktdag men mycket kunde gått fel....

Jag hade kört och somnat, inte fått någon baguette i Höör och sen kommit fram och inte haft något kaffe!!!!!

Bra planering är viktigt för en bra jaktdag!!! ha en trevlig kväll


Ett gäng grabbar spenderade helgen med att planera inför nästa gemensamma jaktresa.

Två dagar innan resan så säger Jannes fru ifrån och talar om att han inte får följa med. Jannes vänner blir ganska irriterade, men vad kan de göra?

Två dagar senare så anländer kompisarna till jaktstugan och ser att Janne redan är där, han har också redan varit ute och jagat och var nu inne på tredje ölen.

- ”Vad i helvete?” undrar kompisarna. – ”Hur länge har du varit här och hur gjorde du för att övertala frugan att du skulle få åka och jaga?”

- ”Jag har vart här sen igår säger Janne. Jag satt i fåtöljen framför tv:n då frugan smög upp bakom mig och höll sina händer för mina ögon och sa "gissa vem?" Jag tog bort hennes händer och såg att hon hade köpt ett nytt genomskinligt nattlinne. Hon tog min hand och drog med mig till sovrummet. I sovrummet hade hon tänt minst två dussin ljus och spritt ut rosor över hela sovrummet. På sängen hade hon lagt ett rep och ett par handbojor! Hon beordrade mig att sätta på henne handbojorna och binda fast henne i sängen, sedan sa hon: "Gör vad du vill!"

Och här är jag nu !!!!

-----------

Lanthandlare Anderssons jaktkamrater skröt om sina vilda jakter i Afrika, där de hade tampats med både tigrar och bufflar. - Men du Andersson, du har väl aldrig varit med om jakt? - Åjo, när jag var på hemväg efter att ha skjutit ett par morkullor upptäckte jag en vacker flicka som satt och grät på en sten. När jag frågade varför hon grät, svarade hon att hon fått en ettermyra på sig och att hon inte kunde få tag på den. Hon frågade om jag ville hjälpa henne. Detta var den mest spännande jakt jag varit med om och som ni aldrig varit i närheten av, pojkar!

-----
Jaktlaget hade hela dagen spanat förgäves efter en älg. De hittade bara en häst betande i en glänta.- Vi skjuter hästen så vi slipper komma hem tomhänta, föreslog någon.- Ja, men vi köper den först. Samtliga tågade ner till bonden som ägde marken. Han begärde 2.000 kr. Och det fick han. Under hela affären stod bondens hustru med ögon runda av förvåning:- Men vi har väl ingen häst, viskade hon sedan jägarna gått.- Nä, men är man så dum att man inte kan skilja på en häst och en älg, då får man stå sitt kast



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0