Hej Hej Monica, Hej Hej Monica... fan blir ni inte trötta på att kolla min blogg????

Ja kära vänner ser att ni inte gett upp att kolla min blogg, var ett tag sedan jag skrev men nu har jag fått en stund över.SÅ....
Är i stunden i stugan i Klövsjö och här går livet lite långsammare än hemma så jag skall försöka få till lite text...´



Som några känner till så bygger vi till lite bilhall, kontor och verkstad och i onsdags kom plintarna.
Nu skall det hårdgöras och läggas ut makadam och om två veckor kommer resten av huset.
Såå... vi passade på att åka till stugan i Klövsjö/Jämtland och fixa.

Hoppas att lägga ett nytt tak på kåken då det var hög tid och till och med lite sent.....=vattenläcka...
En ny terras skall byggas 8x4m  återkommer med foto där jag sitter med ett glas vin och ser ut över bergen,,,hoppas jag...'



Var i dag ute och såg till fiskestugan som vi köpte i julas, är helt klart nöjd, ligger förbannat vackert men nästan omöjligt att komma ut till...måste passera diverse myrar snårskog mm,mm men ostörd är man där ha ha ha...(torgskräck)



Är lite besviken.. trodde att det var 20m från stugan till Sveriges bästa Harr och Öring vatten men det var nästan 40m (snacka om ilands problem) men det är väl till att spela mer bordtennis så att man inte får träningsvärk...



Stugan består av fyra väggfasta bäddar öppen spis och ett matbord, nog för att fiska en vecka.
Tanken är att ha denna stuga som uthyrning för fiskeintresserade sörlänningar.



Som en extra bonus såg vi den här "pinna" Älgtjurnen när vi åkte ifrån stugan

Annars har dagen mest gått åt till att ordna fram byggmaterial och till att äta upp Bibbis goda hemgjorda kakor..sov gott vänner i morgon fortsätter historien.




Frun till mannen:
- Dina fötter är som ögon!
- Hur då?
- Dom är stora, svarta och fuktiga!

-----------

En man som varit på fest ringer på sin mobiltelefon till polisen.
- Det har varit inbrott i min bil! Ratten, instrumentbrädan och växelspaken är stulna!
- Vi kommer, svara polisen.
Fem minuter senare ringer mannen igen:
- Ni behöver inte komma, jag hade satt mig i baksätet..

-----------

Det var på den tiden, då man köpte mjölk i glasflaskor. Mor hade skickat sin 7-åring för att köpa mjölk.

Plötsligt hörs från entrén i hyreshuset ljudet av krossat glas mot stengolvet, och så ett ilsket vrål.

- Skicka maj o köba mjölk. Ja som e så jävla liden.......

---------

Och en liten en..................

Vet du vad som händer när same pigan står naken i kåtan??????????

Svar; det står på lappen................


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0