Polen tur & retur

Just hemkommen från en fantastiskt jaktresa i Polen tillsammans med de trevliga jaktkompisarna Perry Emchen och Mats Mohlin.

Polen visade sig i den finaste höstskruden med sol och vindstilla på dagarna och kalla nätter med fullmåne.



Här sitter vi på båten till Polen och slår vad om hur många djur som blir skjutna på de dagarna vi är där....

Det visade sig att gossarna var lite optimistiska, så jag var närmast de tretton djuren som blev fällda, eller så trodde de mer om mig inte vet jag...tror jag.....



Detta var målet för min resa, och målet var nära ,,,nära om inte frossa och allt annant elände satt in så skulle en liknande trofe´  följt med mig hem....
Men så har man något att se fram emot till nästa jaktresa till Polen.
Vilken vännen Perry redan beställt...men inte förankrat riktigt hemma ha ha ha ....



Måste bara sätta in detta fina foto som säger så mycket.
Denna gamla folkabuss som gått 38 000 mil på polska grusvägar är yrkesjägarens bruksbil och jag lovar han körde där de flesta svenska jägare aldrig skulle drömma om att köra med sina fina stora fyrhjulsdrivna bilar....

Notera huggekubben till höger där sitter den gamla drevkarlen ihop med vilsvinen och annat vilt bak i skuffen...jag tror att han har lägst status i jaktgänget...men en fin svamp hittade han i drevet...



Här står samma drevkarl med en fin räv som jag sköt på drevjakten.



En vildsvinsgalt som jag sköt på smygjakt mitt i natten på ett majsfält i fullmånsljus.
En riktigt spännande jaktform som vi gjorde mellan ca 22,00-02,00.
Komma smygande i majsen och höra stora vildsvinsgaltar vråla i revirkamp några meter ifrån en är spännande till och med lite galet.....när man tänker till så här i efter hand...



Här är två kronhjortar som det blev dubblé på en av kvällarna och på natten sköt Perry denna lilla gris  som säkert smakar gott men tyvärr fick vi inte ta med kött till Sverige då det måste vara besiktigat. 



Här står det glada jaktgänget och våra guider

Summa sumarum.....en fantastisk resa och upplevelse.

Ett stort tack till Karin & Perry som bjöd mig på denna resa innan jag blev för gammal.......

Och Perrys berättelse om en "Grosse keiler" kommer att sitta i minnet resten av livet,,,

Jag bara säger MUUUUUU....


Fröken lärde eleverna en massa olika trädsorter och frågade lilla Eva:
"Hur ser bokens blad ut?"
"Vita med en massa bokstäver på."

----------

"Du är så hjulbent, att en gris kan springa mellan benen på dig."
"Ja, men spring då."

----------

"Mamma, finns det kannibaler i Jämtland?"
"Nej. Varför undrar du det?"
"Pappa sade att de lever på turister."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0