Och vad är fel????

Vad är det för fel på en?? Varför söker man mer jobb och bekymmer hela tiden när man skulle kunna sitta i dum-stolen och bara vila.

Just nu brottas man med semesterproblem, många vill ha sina bilar och husvagnar i ordning, då har man ingen som kan göra det för de är på semester...va fan...så e de.

Lägenheter som skall vara klara till den 15 augusti när skolorna börjar, då tar man in ytterligare byggare det löste sig, bra... och var skall de bo under tiden, byggarna alltså här finns inga hotell..
Ja nu skall jag inreda och städa gillestugan så att de kan bo där, skaffa två sängar på Ikea och jag som inte gillar att gå på Ikea förövrigt gillar jag inte att gå på något varuhus!!

Markarbetet skall vara klart snarast till nya bilhallen så att plintarna kan monteras.
Har varit och lånat grannens traktor och vagn för att det skall gå fortare, har bestämt med Magnus anläggare att vi i morgon skall vi köra bort jordmassor.
Har ni också lagt märke till att det regnar som om himlen var öppen, någon snackade om att det skulle komma
50 mm regn.
Så lerigt det kan bli....

För att bättra på det skall jag leverera två bilar och ta emot ett försäljningsuppdrag på förmiddagen i morgon.

Ikväll ringde jaktkompisen entusiastiskt jag har ordnat majs till vildsvinen kan du möta upp mig kl 19.00 i kväll, vad säger, man javisst....

För att vara riktigt säker på att man inte skall bli sysslolös så skall jag åka nästa söndag till Tjeckien och köra EM i trial.
Tävlingsbilen visade sig ha en rasad turbin, och i dag kom  en ny med posten och sen skall allt sättas ihop och som sagt killarna på verkstaden går på semester så det är bara till att kavla upp ärmarna och börja mecka....

Maries mamma gick tyvärr bort här i somras och hennes lägenhet är såld och skall tömmas snarast..

Som en liten extra bonus har vi bjudit hem alla anställda och byggarna på grillkväll hos oss i morgon kväll med vin, öl & sprit.....

En liten detalj som stört mig hela sommaren är att vi köpte två fastigheter i Härjedalen i vintras, vi har inte sett dem utan 1,5 m snö, det skulle vara trevligt att titta på dem innan snön börjar falla igen.

VARFÖR GÖR MAN ALLT DETTA ?????

Har alla mäniskor det så här? är det bara jag som börjar bli gammal och gnällig, för övrigt har vi börjat spåna på min 50 års fest här i höst.
Så vi skall nog kunna fördriva hösten också.



Något är fel när man går runt och är avundsjuk på sin hund eller????



Ett glatt foto på tre av mina tjejer förgyller min tillvaro.



Den 26 Augusti är det dax att åka till High Chaparell offroadträff och skita ner sin Jeep Wrangler igen alltid lika kul.
Vi hoppas på ett utställningstält för våra offroadvaror likadant som vi hade i fjor.




Den 20 augusti har Marie bokat så att vi och några kompisar skall se tatto i Ystad.



Den 3 december har Marie bokat julmarknad i Celle i Tyskland


Den 16 augusti är det bockpremiär, då skulle jag helst campa i Röke ihop med jaktkompisarna.

Som avslutning på min gnäll kväll så har jag en fiskebåt i Limhamn, vi lade i en ny motor i den i våras och sedan dess har jag inte sett båten, när skulle jag hinna dit ( och i tvätthallen står en båt till som jag skaffat)
SUCK!!!!!!!!!!!

Jag vet att det är ganska många som läser min blogg skulle ni inte kunna skriva någon kommentar skulle vara roligt och veta vem som läser...ha det bra och sov gott för det skall jag göra...........


"Vad är en mans uppfattning om säker sex?"
"En vadderad huvudgavel."

------

"Vad är det för likhet mellan män och väder?"
"Man kan inte ändra på något av dem."

-------

Kvinnor gifter sig med en man för att de är övertygade om att de kan förändra honom.
Och vi män gifter oss med kvinnan med övertygelsen att hon aldrig förändras....


------

Jag tycker att karlar med långt hår ser intelligenta ut," sa Brita.
"Jag vet inte det jag," svarade Marie. "När jag plockade bort ett långt och blont hårstrå från min mans kavaj såg han ovanligt dum ut."



Kommentarer
Postat av: Mats M

Suck, att du bara orkar. Hur gammal tänkte du bli?

Men man får ju beundra dom "dårfinkarna" som klarar det. Jag tror att du behöver bockajakten för att komma ifrån lite, eller hur? Nä du, litta avkoppling emellanåt behöver även du mister superman. :=))

2011-07-21 @ 23:16:03
Postat av: Annie

Blir trött bara av att läsa allt, men det är ju trevligt att du tycker man förgyller din tillvaro, så att man inte bara är belastning ;p

2011-07-22 @ 00:14:43
URL: http://hemmahosannie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0