Fortfarande sol...

Nu fortsätter resan söder över tyvärr utan våra vänner Perry och Karin som skulle tillbringa sista semester veckan i öresund i sin stora båt.
Efter två dagar ringde Perry då stod Köpenhamn under vatten och de fick stå i kö länge innan de kom hem....där var regnet.



När vi kom körande hittade vi en butik som stoltserade med världens största gökur, göken vägde 150kg och 4,5m lång snacka om gök...



Här fanns en massa fantastiska gökur till salu och Marie ville absolut ha ett men jag lyckades avstyra det med att Zeke kommer få ett nervöst sammanbrott ( och jag med tänk att lyssna på den göken varje timma resten av ditt liv)



Nästa anhalt på resan blev Montreux i Schweiz för att hälsa på min kusin Brita och besöka jazzfestivalen som är en av de större i Europa.



Alla campingar var fulla eftersom det var jazzfestival så vi fick ta en långt utan för stan, så det var till att ta fram cyklarna för att ta oss till något.
Men eftersom vi inte direkt är några cykelproffs så tog vi oss ingenstans!!!!!!!!!!! Så vi fick lägga ner detta projekt.

Det blev till att campa på en parkering utanför Britas lägenhet men det blev en historia i sig själv!!



Här är min kusin Brita lika glad och pigg som jag minns henne 32 år tidigare när vi sågs sist.
Är inte facebook fantastiskt Brita hittade mig där två veckor tidigare och här sitter vi i soffan i hennes lägenhet i Schweiz, snacka om ett kul sammanträffande sist var hon 14 år.



På dagarna jobbade Brita så då passade vi på att var lite kulturella och besökte bla, ett gammalt slott.



Det visade sig att Brita var en stor vinälskare liksom Marie och så här glada blev de efter ett antal flaskor vin och god mat på gården utanför Britas lägenhet där vi satt till grannarnas stora förtret till klockan tre på natten innan vi gick och la oss för att vända husbilen mot sverige igen.

Nu hoppas vi se kusinen hitta till oss i sverige, övertalningskampanjen har börjat.....

Fortsättning följer........................


Det var en gammal kvinna som hade 2 hundar. En av dem hette In och den andra Ut.
En dag öppnade kvinnan dörren och kallade på sina hundar:
- In och ut, In och ut!
Då öppnade grannen fönstret och skrek:
- VI KAN HÅLLA TAKTEN SJÄLVA, KÄRRING !

----------

Det finns 70 sätt att tillfredsställa en kvinna på:
- 69an och en tur till Ullared!

Nä nu får vi skärpa oss......

-----------

Om jag bara hade lite mer ödmjukhet skulle jag vara perfekt

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0