Kultur arbetare i Klövsjö

Har transporterat över så mycket ved från huset vi skall sälja till huset som vi skall behålla som jag orkade idag.
Så nu klarar vi oss nog några år.
Annars har veckan varit behaglig, inte gjort så många knop.
Dessutom  ladda telefon ur sig och jag har glömt pin.coden någonstans där hemma!!!Så tyst blev det....

Var på fjället och jagade ripa med Zeke men tyvärr får jag ladda in dessa foto senare då de ligger i telefonfan utan pin......



Nu börjar kompisen Zeke bli hemmastad, en riktig myshund



Även Marie har haft behövlig vila, ps, det är ingen tavla på väggen utan utsikten genom nya terrassdörren.


Ja...vad skall man säga. var bara tvungen att ta ett foto på denna häftiga krantraktor som Volvo aldrig vann något designe pris med...



Har erbjudigt mig att vara kulturarbetare, den här gamla grållen har gjort sitt jobb i Klövsjö sen den var ny.
För fyra år sedan havererade växellådan och toppackningen gick.
Så nu tas den till Skåne för totalrenovering för att sen tas till Klövsjö igen för att användas i förhoppningsvis många år till.

Imorgon far vi söder över precis som flyttfåglarna, först skall vi köra inom Stockholm och hämta en bil som jag köpte i förra veckan, sen kör vi kanske inom och besöker en gammal släkting som blivit svårt sjuk.

SEN SKÅNE!!!!!!


"Vakna pappa! du har glömt att ta dina sömntabletter!"

-----

Grabbarna står på skolgården och resonerar.
"Matte gubben är knasig", säger den ena. "Han påstår att mer än 45% av klassen skall få underkänt."
"Jätteknasig, säger den andra, vi är ju inte mer än 29 i klassen!"

------

"I går sköt jag en hare med gevär på hundra meter."
"Är ditt gevär så långt?"
"Nej, jag menar att jag sköt med med gevär en hare på hundra meter.2
"Jaså? Finns det så stora harar?"
"Nej! Jag sköt på hundra meter en hare med gevär."
"Då hade du tur att inte haren sköt först!"






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0