Kövekager på en lördag

Sitter här i favoritfåtöljen och funderar har det hänt något??
Och på den frågan får jag svara ett bestämt ....<<<<<ja,

Sitter och tittar på melodifestival, vilken sadist uppfann denna tillställning?
Men efter att sett Pernilla sjunga så är det kanske inte tokigt, tänker tillbaka på Lena Philipsson känns medetsamma
bättre och jag säger bara Timoteij kanon....när jag nu är uppe i varv skulle jag kanske titta på Lets Dance jag skulle kanske kunna uppskatta den såpan också,
Men så far tankarna till Gudrun Schyman och så sprack den ide'n...

Har varit med kompisarna i jaktlaget och monterat en vakkoja till vildsvin på jaktmarken i Röke i dag.
Ska bara säga Dan bygger inget halvdant, skulle Haitierna byggt lika stabilt skulle inte ett ända hus rasat!!!
Skulle tippa att kojan klarar ett direkt anfall från en 500 kg irriterad vildsvins galt.
Tummen upp för de som gör något och inte bara gnäller på andra.

Nästa helg är det årsmöte i SORK, lite körning innan, någon stackare som jobbar på ett av våra körområde skall fira sin sista fria dag i livet genom att åka med oss offroders???!!!! Vad tänkte hans kompisar på?? har de aldrig sett filmer om svensexor.
Men jag och Göran skall göra vad vi kan, vi tar ut MUSHU och NO NAME (när skall han bli färdig till att döpa bilen till något?) för att skrämma slag på grabben så han glömmer bröllopet för en stund....

Tisdagen därefter är det jaktmöte, där vi skall diskutera hur vi skall tvinga på Dan en orange väst när han går i drevet....med andra ord inget händer, men vi kan dricka kaffe och snacka om alla de där vildsvinen som vi ALDRIG kommer att skjuta.

Snart flyttar Annie till Skåne igen, gud vad den tösen flyttar runt, det skulle man inte trott när hon var liten, inte heller trodde man att hon skulle sälja just de produkterna som hon säljer, men, men här får hon ingen gratis reklam för sina produkter......Ja,Ja jag skall köpa in en ny lastbil istället för de där tre som jag sålde tidigare i veckan...

Annars har det första halvåret som helt egen bilhandlare varit tumultartat med nya medhjälpare som kommit och gått, men vi kan fira att vi sålt över 60 bilar under första halvåret villket är kanon, tyvärr åker Sarunas på utbildning 1,5 månad nu, vilket blir ett avbräck i verkstaden, så det blir till att använda extern hjälp.

Glömde tacka Mats Magnusson för kövekagorna i dag Tack,Tack...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tänk om livet var ett spel och du var tärningen.
Då skulle jag pussa dej för tur, och rulla runt dig på bordet och hoppas på 6!

-----------

Giltigt förfall

 

En pojke kommer för sent till skolan och fröken vill naturligtvis veta varför.
- Jo, det var så att jag var tvungen att gå med kon till tjuren.
- Kunde inte din pappa gjort det, frågar lärarinnan.
- Nä, det måste allt vara en riktig tjur till det.

.........

Det är inte för att saker är svåra som vi inte vågar - det är för att vi inte vågar som de är svåra.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0