Full fart i backen, tjo ho!!!

Just inkommen från skidbacken, öm i hela kroppen.
I dag var det riktigt varmt och skönt i backen och nästan ingen i liften.
Har åkt lite tuffare backar i dag typ fun park med hopp, långa blå 2,5 km men som sagt det känns.



Här har Emelie lite bekymmer med skidorna.



En stilstudie på familjen RASBY!!!





Säga vad man vill om John men han är tacksam man hittar lätt ett bra foto från skidbacken på honom.



Allt medan Marie står och förvånar sig över deras framfart.



En fantastisk utsikt från långa blå slingan.



Här har Sandra vurpat efter en kanon kommentar från Sandra.
Emelie trillade och Sandra skriker ha,ha, jag har inte trillat!!!!



Här en kaxig Carl efter att ha åkt svart backe samt alla hoppen i fun parken.



Här sitter en trött bloggare med egen komponerad förrätt.



Bosse hade åkt till Norrland för att fiska. Han fann en härlig fjällfiskesjö och sökte upp markägaren för att fråga om lov. Det var en gammal man som satt i sitt lilla kök och gungade i en gungstol.
- Visst, sa han, om du bara gör mig en liten tjänst först. Uppe i skogen står en hembränningsapparat. Du kan väl kila dit och hämta en hink brännvin åt mig?
Bosse hittade apparaten och vred på kranen. Då började plötsligt gevärskulor vissla kring öronen på honom. Han flydde för livet tillbaka till den gamle mannen.
- Det var någon som sköt på mig, skrek Bosse.
- Äsch, det vara nog bara gubben Karlsson, skrockade den gamle.
- Vad är det för galning?
- Min granne. DET ÄR HANS APPARAT!!!!!!

--------

Turistguide för besökare i Norrland:

Några enkla tumregler vid konversation:
* Kallprata inte. Det är inte nödvändigt prata bara för att få tiden att gå.
* Skryt inte.
* Fjäska inte.
* Skrik inte.
* Slappna av.

På lokal - baren/restaurangen:
* Nä tack, ja drick int sånt.
* E’ glas till öln? Ve fot? Nä, hör’u, ja tror int dä.
* Finna? Nä, hä ä mya.
* Ja’ skull ha sex stor-stark, fast jag vet int va frugan ska ha. Ja ska fråg na.
* Ärä na fel vä ölä te glassn?

På dansgolvet:
* Får jag lov, 'heller ska vi prat skootra?
* Nä tack. Jag git int dans, men jag har en renklämmä å två öl på rumme.
* Jag dans jävligt illa, men jag håll jävligt skönt.
* Hä ä varmt å dans i skooteroveralla.

Bra raggningsrepliker:
* Vill du se på skootra min?
* Ha du fällt nan älg nyli’t?
* Ä’rä skoterkänga dine ja känn mot bene mitt?
* Ska du me hem o kik på myggbetta mine?
* Är de säkert att du int sköt nan älg i vecka?

På bensinmacken:
* Caben ha hängt sä, men dä ä ingen fara på takä, hä ä ju snart vår.
* Vars ä flipperschpele?

Hos tandläkaren:
* Nä, den där böra käntes int’.
* Jaha, då ses vi om en tjuge år da.
* Dä ha fassne e’ revbenschpjäll i schnusgropa.

På sjukhuset: * Bedövning? Va ä dä?
* Hjärtattack? Men du att je måst ligg över?
* Ja schlant vä motorsåga när jag skull skiv bulla.
* Spik i fotn? Hä ä ju bare en nubb.

På fjället:
* Då ä vi schnarst framme. Bak’i nästfjälle bruk man schymt husä.
* Hadd e int schnöa så förbannat hadd vi kunnat si ena stjärna.
* Ryck upp dä, ti mil te ork du.

På badstranden om sommaren:
* Ä dä int lite onödigt varnt i vattnä?
* Plask int så förbajat när du bada, du skrämm ju bort fisken!
* Hä va no’ jädri’t onödigt å ta ve skridskon’a ändå.

Under älgjakten:
* Vänt vi bara nog länge så kom han. Ja ska int va på arbete förrn månda.
* Licens? Va ä dä?

På bilverkstaden:
* Hä lät so dä ä två sorts olija i motorn.
* Jomenvisst, krom in hele åke bara.
* Ha ji int flippär? Äre säkert dä?

På busshållplatsen:
* Hä va int mer än 28 när ja for hemifrån, men nu börj'e kallna på.
* Om ja vänt langt? E’ par timmer bare.

På rälsbussen:
* Je stå ja. Vi ä ju frammä om en timme.
* Lät fönstre stå öppä. Hä dra så fint.

På varuhusets sminkavdelning:
* Nu ä vi fäl fel ändå?

 





Kommentarer
Postat av: Magnussons

Hallå alla skidåkare/vurpare. Det du håller i handen måste vara smärtstillande antar jag. Hälsa alla, ha det bra och håll er hela önskar famijen Magnusson.

2010-03-31 @ 13:59:37
URL: http://licone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0