En slö tisdag för somliga....

Sitter här i soffan och gör stort sett inget.
De har precis ringt från Toyotacenter där vi har haft vår Toyota HDJ80 på reperation i 2 1/2 månad för en mindre plåtskada som förra ägaren åsamkade, ett tag trodde jag att de skulle behålla den som maskot.



John däremot, han ligger inte på latsidan.
Här hjälper han mig att försöka få liv i min gamla Foma luftpump.
Den stannade i julas och jag har inte lyckats få liv i eländet.
Tack och lov visade det sig att ett för energiskt rivande och renoverande inomhus hade lyckats sätta igen filterna, lite rengöring och den går igen.
Tack för den hjälpen John.

Nu skall vi fika, sen skall vi ut i backen och åka skidor.



Hör här, det står i tidningen att polisen söker en person av medellängd för ofredande av damer.
- Står det vad man får i lön?

--------

Två poliser hittade en död man framför en Peugeot. De skulle skriva sin rapport.
- Hur stavar man till "Päschåå"? frågade den ene polisen den andre.
- Ingen aning. Vi lägger honom framför den där "Saben" i stället.


--------


- Varför har man inte sjöjungfrur i Norrland?
- Det blir för kallt på fjällen!

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0