Semestern fortsätter

Så var det dax att ta sig ifrån de sydtyska alperna, nog med Hitlers rackartyg!!!
Ner till nästa camp i Klagenfurt här var förberedelserna inför Ironman-tävlingar i fullgång, eftersom varken Perry eller jag fick wildcard till tävlingen så var det bara till att dra vidare.....
Karawankenl tunneln vilket hjävla ord kan inte vara guds mening att mäniskan skall köra runt i tunnlar med sådana namn!!
Så vi tog alppasset 17% lutning, hmm Perry har du problem med sådan lutning,,,nej inga problem sa Perry..och så blev det.
Efter en fantastisk resa över passet stannade vi för att fotografera, hm vad är det för minnesmärke?
Mauthausen koncentrationsläger, har inte den lilla fuhrern varit här och jävlats också!!!
En stark upplevelse..


Så här ser minnesmärket ut ifall ni skulle komma förbi.

 

Så var vi äntligen i Kroatien efter att ha passerat Slovenien, denna bro var lite häftig då det kändes som att man svängde rakt ut i luften



Ett fantastiskt land med sitt rena klara turkosa vatten.
Skriver mer när andan faller på......


"Varför är män som hundar?"
"A) Båda har ogrundad rädsla för dammsugaren."
"B) Båda har ett överdrivet intresse för kvinnors skrev."
"C) Båda är misstänksamma när det gäller brevbäraren."

-------

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

-------

Det är för väl att lögnen finns för tänk om allt man hörde skulle vara sant.

--------

Jag vill inte sätta världen i brand, bara tända en liten eld i ditt hjärta.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0