Kööve Kagor!!!

Efter ett musikaliskt genombrott eller sammanbrott från Carl och undertecknad väckte vi kära hustrun  i morse, med presenter och framdukad frukost med ljus på bordet.
Då Marie har födelsedag har det fallet sig så de sista åren att vi är i stugan i Klövsjö så också i år.
Däremot brukar barnen vara med men med ålder och förstånd?? vill de inte längre följa med hit upp så i år är det endast Carl som är med.

I dag har vi hamstrat mat och tagit in ved för några dagar då de lovat vargavinter.
Tidigare i dag var vi i Svenstavik -27 grader och i Klövsjö är det -18 men under morgondagen utlovas under -40 grader så det blir till att stanna inne.



Just nu har vi tre lyckats med konststycket att pressa i oss en schwarzwaldtårta för 6-8 personer.
En snabb dusch och sen skall vi till Vargen för supé, vad gör vi inte för att gynna vargen i dessa bistra jakthatar tider.

Carl har köpt in ett nytt x-box spel och jag har beställt en vedlår av Ers-Kurt.

Annars har det inte varit så mycket av offroadäventyr då snön här uppe faller lodrätt och inte vågrätt som i Skåne, så den stora utmaningen här uppe är att få igång bilen på grund av kylan....

Här händer inte mycket och jag kräver inte så mycket, bjudit på två bilar i dag varav en av dessa levereras till oss på SBV Autocenter AB under nästa vecka så nu har vi ett stort sortiment på transportbilar.

Vad gör man inte för att få nya kollegan Fredrik varm i kläderna???

Om ni läser min blogg skriv gärna en komentar kul at se vem son tittar in..


 

En suzuki stannar vid ett rödljus, det ligger en hög med bajs i filen intill.
Bajset frågar suzuki:
- "Vad är du"
- "Jag är en bil", svarar suzukin.
- "Om du är en bil så är jag en Schwarzwaldtårta"

Jag lovar det var inte lätt att hitta en historia om en  Schwarzwaldtårta.

-------

En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son lekte med sin tågbana inne i vardagsrummet. Hon hörde honom säga:
-Så har vi kommit till Malmö Central. Alla ni lata rövhål som ska av, se till att det går jävligt snabbt SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!
Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen. Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus! Gå upp på ditt rum och bli där i två timmar. Om du kan prata ordentligt när de två timmarna gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen. Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka med tåget. Från köket hör mamman honom säga:
-Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa. Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt.
Mamman ler stolt, och sonen fortsätter ...
-OCH OM NÅGON AV ER IDIOTER ÄR SURA ÖVER ATT VI ÄR TVÅ TIMMAR FÖRSENADE, KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET!

----------


Syster till sin lillebror.
- vad äter du på??
- mojot!!

-varför låter det inget??
-jutten!!

-------

Jag hörde att du ska flytta till gävle! För att de behöver en bock som ingen tänder på!!

Denna historia får jag väl tillägna mannen som skickade den hemska bilden på  kalkonen innan jul....



Kommentarer
Postat av: Nettan Blåningsmåla

Ett fyrfallit leve för Marie! Hurra hurra hurra hurra! Önskar dig en mysig dag med 1/2 familjen. Synd att vi inte hade möjlighet att stanna kvar och fira dig. Ett stort grattis önskar vi i Blåningsmåla.



Nettan Stefan och Loffe

2010-01-05 @ 18:34:02
Postat av: Magnusson

Magnussons hurrar också för Marie

o önskar er en god fortsättning

2010-01-06 @ 08:00:31
Postat av: Anonym

en glad skit från småland

bruka försöka se om det finns något att läsa här två ggr i veckan

2010-01-06 @ 20:59:45
Postat av: joakim j

grattis till marie glömde jag skriva

2010-01-07 @ 20:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0