Dagens jämlikhet

Jag tror att 2010 talet kommer att bli ett problem årtionde för oss lite äldre män.
Fruarna kommer att kräva ojämlikhet och barnen följer mödrarna!!!!
Vart är vi på väg????

Här sitter ungarna i de soffor som vi män förr kunde vila middag i och vad gör då mödrarna????



Joo de sitter i den andra soffan och man kan riktigt se hur de njuter av sin nya tillvaro och ser ni!!!
De har till och med tagit våra långkalsonger!!!



Medan Stefan får stå vid spisen och ni!! jag hann precis ta detta fotot innan det var dax för mig att duka fram.....

Och i dag har vi fått se detta problem kulminera i att Marie inte fick på sig sina slalompjäxor pga, för gott levende eller???
Efter mycket om och men så fick skidshopen satt skorna i ungnen och värmt upp dem så att de expanderade så de gick på och vi kunde ge oss av ut i backen.

 

Ett fotobevis på att vi kom ut till sist.




Det blev två runder i backen sen var det för kallt -19 grader så hem och dricka varmchoklad.


En långtraderchaufför satt på ett vägcafé och fikade. In kom tre motorcykelkillar. De gick fram till honom. En fimpade sin cigarett i hans kaffe. En annan hällde ut ketchup på hans wienerbröd. Den tredje började strö socker i hans hår. Han reste sig därför och gick.
De tre MC-killarna beställde fika av servitrisen och när hon kom med den sa en av dem till henne:
”Den där chauffören hade ingen humor”.
”Nej” svarade hon: ”Och han kunde inte köra långtradare heller. När han körde ut härifrån backade han över och mosade tre motorcyklar.”

-----

Det var Göran Persson som var i USA och besökte Clinton. Persson blev så fruktansvärt imponerad av skickligheten hos Clintons personal så han frågade Ted Baker hur presidenten bar sig åt för att anställa så duktig personal.
Ted Baker berättade att Clinton brukade kalla in den som skulle anställas till det ovala rummet och där ställde han frågan: ”Vem är din fars son och dina barns far?” När Ted blev inkallad fick han denna fråga och han svarade naturligtvis ”det är ju jag” och så fick han jobbet. Göran Persson blev mycket imponerad och när han satt på flyget hem bestämde han sig för att pröva detta på sina medarbetare hemma.
När Persson kommit tillbaka till regeringskansliet kallade han till sig
Tage G Pettersson och ställde frågan: ”Vem är din fars son och dina barns far?” Tage G Pettersson tvekade ett tag, sedan frågade han om han fick tänka lite på frågan och det var O.K. för Persson.
Tage G Pettersson går ut i korridoren och där möter han Carl Bildt. Han stoppar Bildt och ställer samma fråga till honom. Bildt svarar ”det är ju jag”. Tage G Pettersson tackar för svaret och skyndar sig in till Persson och säger: ”Nu vet jag svaret på din fråga, det är Carl Bildt”. Persson skakar förtvivlat på huvudet och säger: ”Det är helt fel, det är ju Ted Baker......”

-----

På en norsk TV-show:

 

Och nu är det dags för veckans tävling!
Vad är det som är brunt, stort och finns i skogen?
Skicka svaret till oss och märk kuvertet "Älg".

-----

- Vad heter det när man ligger på varandra sa den lille gossen fundersamt.
Skolfröken andades djupt och försökte reda ut begreppet med blommor och bin. Men gossen verkade måttligt intresserad.
Nästa dag kom han till skolan mycket nöjd.
- Nu har jag tagit reda på vad det heter. Det är våningssäng!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för denna information om Maries slalompjäxor.

Nu har jag fått förklaringen varför mina jeans spänner så förbannat efter helgerna,Jag har "expanderat" i värmen från spisen och inte fan har jag ätit för mycket. Hårdträning för Polen börjar måndag. Hälsa alla.

2010-01-02 @ 18:23:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0