Hemma på Svensk mark igen

Efter att jag har upplevt mitt största offroad äventyr i mitt liv, skall jag försöka överföra detta till min blogg.
Tyvärr fungerade inte mitt Tele2 internet i Polen, vilket var en av anledningarna till att jag skaffade trådlöst internet nät, förbannade Tele2!!!!
Jag kommer att skriva om detta äventyr dag för dag.

Noll dagar kvar vi är Polen!!!

Ett litet steg för mänskligheten ett stort steg för oss, eller något sådant .

Efter en lång resa på fruktansvärt dåliga Polska vägar är vi nu framme på en ridanläggning norr om Torun.

Ny duschad och trött, två mummelman och två polska öl så mår man som en prins.

På vägen såg vi en mängd svampplockare längs vägarna en del äldre herrar i dåliga kläder med små stånd sålde svamp och bär.

Sen var det unga vackra tjejer som förmodligen också sålde svamp, konstigt de hade inga stånd och stackarna bar väldigt lite kläder tur att det var så fruktansvärt varmt i dag, 

 

Nu har vi ätit gott och skall nu gå över till danskarna och ta en öl.

 

Sen får Göran göra som förra natten, linda in sig i gladpack vilket roade John och skyddade Göran!

Då de nu delar säng hi hi.


Göran pratar i sömnen och Sarunas snarkar som en gris, som vi också hittat här på campen.

Skall bli en intressant vecka!!




Nu har vi slagit Svensk läger och grejorna börjar hamna på plats.

 

Efter en något förvirrande anmälan( syns det på oss??) fick vi ut reklamlappar som skall sättas på bilen.och alla andra försäkringspapper, licenser, registreringspapper, besiktningspapper, visa våra pass och körkort mm,mm, 





Här monterar Sarunas och John reklam klistermärke för fullt, då jag inte fick hjäpa dem för att de tycket jag satte de snett!!!



Så här fin blev den efter att alla lappar var ditsatta, kom ihåg denna bilden när jag visar bild på hur bilen ser ut när tävlingen är över.



En grundlig kontroll av bilen på besiktningen observera att vi är de enda tävlingsbilen som inte går in i deras besiktningstält



Panik, har skaffat grönt kort på Patrolen, husbilen och har försäkring på släpen, men har glömt ta med papperna på tävlingsbilen.Som tur var så var Marie på kontoret där hemma och kunde faxa ner försäkrings pappren

Tack Marie!!!

Så nu är bil, co-driver och förare nybesiktigade

John hittade några små justeringar som han tyckte var lika bra att åtgärda direkt.







Osada Karbówko var en helt fantastisk plats i Polen jag kan verkligen rekomendera er att åka dit www.osadakarbowko.pl där var lika vackert som senare läger blev katastrofala.
Trevlig serveringspersonal, god mat och bra hygienutrymme.

På kvällen var det välkomstmiddag med grillat och en god öl. Trevligt

Imorgon fortsätter äventyret.

 


 

Göran drog en bra historia.

 

Per har i hela sitt liv velat ha en Harly Davidson men inte haft råd.

Så när han var hos MC handlare så stod en sådan MC till ett billigt pris, men handlaren förklarade att den såldes billigt för om det regnade måste man smörja in sadelen med vaselin.

Men Per tänkte det kan ju inte vara så farligt bara att ha med sig en burk vaselin.

Per som blivande svärsonen var på besök hos svärföräldrarna på middag.

Han noterade att de har en fruktansvärt massa disk märkligt

Då han frågade förklarade flickan att den som först säger något under middagen åker på att diska hm.

Ingen sa något under middagen, de va fan tyckte han . så han tafsade lite på dotterns bröst lite fnitter men ingen sa något,

Fan tänkte han så han satte på dottern på bordet men ingen sa något!!!!!

Så tänkte han jag sätter på svärmor också, sagt och gjort men ingen sa något!!!!

Så hörde han regnet slå mot fönstret han blev alldeles blek, slet upp vaselinburken och rusade upp, då skrek svärfadern jag tar disken!!!!!!!



Kommentarer
Postat av: Annie

Äntligen får man läsa lite i bloggen igen. Ser fram emot att läsa om dag två!

2009-09-20 @ 21:03:14
URL: http://anniesliv.blogg.se/
Postat av: Mattias

Välkomna hem! Och grattis till vinsten... för det är väl en vinst i sig att ha genomfört hela tävlingen? :)

Bra jobbat!

2009-09-21 @ 12:24:47
URL: http://mattias.bomelin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0