3 dagar kvar

Nu skall jag berätta någonting otroligt!!!
Bilen är klar!!!
Vi var i dag ute och körde en runda för att calibrera terratrippen, bilen går som en klocka 100km på vägen spikrakt inga vibrationer, allt känns rätt.
John, Sarunas och Göran var här och vi fyllde Nissan Patrolen så att man utanvidare skulle kunna bygga en nybil med alla reservdelar som vi stoppade in i den, utöver bensindrivet elverk, svets, kompressor alla tänkbara verktyg, Nissan blev nog 10cm lägre...
Efter att han kört ända till Umeå med min gamla Cheva får jag ett SMS, hur öppnar jag bakluckan? Jag trodde det skulle vara det minsta problemet man skall aldrig underskatta en norrlänning.




Så här ser en färdig CHALLENGE bil ut, ett tag trodde jag inte att den skulle bli klar.




Ett stort tack till Göran och alla andra som hjälpt till att bygga bilen, jag hoppas att den skall ge oss mycket glädje framöver i Polen och Danmark kanske också i Sverige vem vet?
Äventyret börjar på onsdag, klockan 17,45 går färjan från Trelleborg, Polen nästa camp, Prolog uppvisning i Torun med flaggviftning mm.mm.
Det får vi återkomma med senare kanske i 4 Wheel Drive? vem vet.
 


Evert var skärrad då han den här kvällen kom till polarna på baren.
- Jag har fått brev från en kille som hotade mig till livet. Om jag inte lät hans fru vara i fred så skulle han skjuta mig!
- Lugn, sa polarna, det är väl bara att låta henne vara i fred.
- Han skrev ju inte sitt namn!

------

Gusten i Lilltorpet hade varit på pingstmöte och blivit frälst. Därpå skulle följa helkroppsdop. Men det var mitt i vintern, så pastorn tog med sig Gusten och två hantlangare ut på bysjöns is.
En vak höggs upp. Hantlangarna doppade ner Gusten och hivade upp honom på isen.
- Var det kallt? frågade pastorn.
- Nä, dä vva sså hähähärligt, sså...
- Stoppa ner honom igen, han ljuger än!
-------
Gud Fader hade tröttnat en smula på att ensam behöva sköta hela universum och beklagade sig inför ärkeängeln Gabriel.
- Varför tar ni inte en kort semester, herre? sa Gabriel. Ni skulle behöva vila upp er lite.
- Ja, ja, men var då någonstans?
- Varför inte planeten Jorden? Det var ett tag sedan ni var där.
- Nej dit vill jag inte bege mig igen, sa Gud med en rysning. När jag var där för tvåtusen år sedan hade jag en liten affär med en judisk flicka och de pratar om det än där nere.
-------
En fånge som skulle hängas beklagade sig för prästen:
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa prästen. Jag är här för att se till att du får andligt stöd.
Fångvaktaren kom in och mannen sa:
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa fångvaktaren. Jag är bara här iför att se till att din cell är ren och snygg.
Till slut kom bödeln.
- Jag har inte fått nån frukost!
- Det har inte jag med att göra, sa bödeln. Jag är här för att se till att du inte får nån middag!



Kommentarer
Postat av: mats o ingrid

lycka till i polen önskar

magnussons

2009-09-07 @ 05:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0