Sealand Challenge 2009 23-25 Okt.

Förberedelserna inför Danmark var på topp tills Marie Friberg ringde vid tiotiden i torsdags och berättade att Göran låg på akuten.
Göran har fått problem med njursten, har hört att det gör ont som bara den, jag lider verkligen med Göran och hoppas han kryar på sig i det snaraste.
Ringde Bengt Siggehult i ett annat ärende då han föreslog Morgan Wulf då han ändå skulle dit.
Pratade med Morgan och han ställde upp.
Lastade och fixade med vad jag skulle ha med mig, blev stressigt värre, allt är lättare när man lastar och planerar då man är två hjärnor som listar ut vad man glömt, men som sagt jag fick lastat och vi drog iväg sådär 5-6 timmar senare än tänkt.

Bilen är på plats, besiktigad och klar.

Och prologen startar vid åtta på kvällen i mörker, men vadå vi har satt på stora extraljus!!!

Så fort vi tänder ljuset dör motorn hm,,, felkoppling var bara till att koppla bort dem igen.

Men vi gasar iväg allt vad V8 mäktar med, går hyffsat tycker vi, när vi kommer till målet missar vi att man skall stanna i målgången och får backa tillbaka.
Detta resulterar i att vi kommer trea i vår klass inför starten på Lördagen vilket är en bra placering, starta först är kass då man måste göra spår till de andra och starta sist då är spåren för djupa.

Första banan är att köra prologen igen, vilket gick bra tror jag bra.



Andra banan i Udby liknar en rejäl trialbana, har just fixat snorkeln med nya fina aluminium rör, allt detta försvann i andra porten ihop med ett träd som vi fällde, detta resulterade i 10 minuters straff, attan annars var vi snabbast i banan.



Tredje banan Svineö var en crossbana, jag bara säger elaka funktionärer till att banda, några kör fel och drar på sig staffpoäng jag skulle vilja säga att det gick hyffsat.



Hm.. lite stil foto på bilen då den fortfarande är ren.



Just i denna backe kom vi till insikt!!!


Fjärde banan Lov är ett grustag mycket wincha blir det, bara att ta fram jordankaret och börja då man i Danmark inte får använda träd att wincha i.
Tror ni att vårt nykonstruerade ankare fungerar?
Vi ändrade på vinklarna på längden så att vi tyckte att den skulle fungera bättre!!! Glöm det uppfinn inte hjulet igen.
Danskarna vet nog hur man konstruerar ett ankare och bygg aldrig om det!!! Vi fick bryta då det inte fungerade.

Nu var det panik! Skickade Marie och Taxi Micke till att hämta ett ankare på campen som vi fick låna.
Peter Paulsen fick hänga efter oss till bana 4 och berätta för Marie vilka koordinater vi är på.
Bana 5 var i Naestved havn mycket lutningar och fullt race och det gick som tåget, kändes riktigt bra.
Marie har tyvärr inte dykt upp och vi far vidare.



Bana 6 var en stor äng i Almstrup med krondike och fullt race på åkrarna, skitkul fick testa nya ankaret för första gången då Marie dök upp med det precis innan start  



Här testas det och funkar utmärkt.

Bana 7 är i Fakse Kalkbrott där bana 8,9,10 och 11 också är.



Bana 7 visar sig vara omöjlig att få grepp med vårt jordankare som tur är kommer Mattias och Annie och hjälper oss som winchmothåll tiden har tickat fort.

Bana 8 var en 4m 90 graders vägg i kalk vi har flyt och får hjälp av Max i Toyotan, bara att bjuda tillbaka.

Bana 9 visar sig vara omöjlig att klara sig ensam i, så vi gör en pakt ihop med Max i Toyotan och Steen i Nissan Patrolen dessa båda herrar har inga hämningar och då menar jag inga!!!!



Då alla co-driverna samarbetade med tre jordankare lyckades vi wincha upp en bil som sen kan dra upp de andra.



Jag lovar jag skulle aldrig få tanken att wincha upp här innan denna tävling.



Som tur var visste jag inte just här att jag står på kanten och har 25m ner bakom bilen, tur man inte slant på bromsen....



Bana 10 är också tuff endast vi tre lyckas klara den, Max i Toyotan slår runt framlänges och lyckas landa på hjulen igen, en något omtöknad Max klättrar ur bilen när jag winchat upp honom.
Steen skall just slå runt han också när vi lyckas säkra honom med en wire, jag fixar att köra ner där också en aningen säkrare än de galna danskarna.



I sista banan för dagen samarbetar vi också tack vare detta klarar vi tre alla banorna för dagen.
Max Hansen och Steen Laursen och deras co-driver Allan Øgendahl¨och Alex Weirum är riktigt bra grabbar, det är riktigt kul att få köra ihop med dem.

Resultatet för dagen är Max på första plats med över en timme tillgodo och Preben med en av bröderna Bertelsen Ole på andra plats 4 minuter före oss på en tredje plats, tyvärr är Steen längre ned på listan då han gjort diverse misstag som att missa portar och ta av hjälmen i banan vilket skapat massor av extra strafftid.

I morgon berättar jag upplösningen på tävlingen.


Doktorn, jag har ett problem. Jag känner mig krasslig och depressiv.
Du kanske borde dra ner lite på drickandet.
Jag har aldrig rört flaskan.
Då borde du sluta röka.
Jag röker inte.
Du borde inte vara ute och festa och flirta med fruntimmer så mycket.
Jag har aldrig rört en kvinna.
Jaha, i så fall – ta en öl, lär dig röka, gå ut och festa och skaffa dig ett par fruntimmer!

-------

- Den flicka som jag skall gifta mig med skall ha perfekt kropp, vara bildskön och ha miljoner på banken.
- En sån flicka skulle vara en idiot om hon gifte sig med dig!
- Det skulle jag gärna stå ut med.

-------

Att fela är mänskligt. Att skyla över felet likaså."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0