Röriga dagar

Ja ja Annie jag har varit dålig på att blogga, var i alla fall i Malmö och köpte en ny kamera i veckan så fotona blir förhoppningsvis bättre framöver, batteriet skall bara ladda 20 timmar först.
Vad har då hänt i veckan?
Tja...varit på några kundbesök tittat på Plastic Recykling där Markus Friberg jobbar, han visade en skum sak för mig, skulle nog också vilja prova en sådan, svårt att förklara men träffar ni honom så fråga honom om han vill visa.
Skulle göra iordning trialbilen inför finalen i DM cupen, men så fick jag reda på genom "Sam" vår såkallade folkvalda SGA att jag inte får köra finalen.
Och så undrar de varför det är så svårt att få folk att köra trial!!!!


Så det är väl bara att pensionera Mushu ll och gå vidare i livet





Sarunas har kämpat hela veckan med att få iordning "Toode-loo" så vi skulle kunna fiska i helgen.
Så här fin blev den, här har vi just lagt den i havet, hm, 15 minuter senare tog vi upp den igen innan den sjönk. 
Det visade sig att proppelleraxeltätningen läckte som ett såll, men det skall vi fixa nästa vecka.



Fin liten båt, hoppas att vi skall få många fina fisketurer tillsammans med vänner och alla andra vi känner.



Hittade lite nya foto i min mobil från Polen, här åker vi linfärja kändes lite osäkert då det fanns livbåt typ träeka bredvid.


Så här avancerad motor var det på färjan, när vi kom tog det nog en 1/2 timme innan han fick igång den.

Var på träff i Tyringe i går för att testa jordankaret till challenge bilen, som tur var så upptäckte jag att den inte fungerade så det får vi också bygga om nästa vecka.
Nä nu skall jag ut i verkstaden och fixa med bilen inför finalen i Danska challengecupen den 23-25/10


Efter 20 års äktenskap tittade han på sin fru och tänkte tillbaka på deras liv tillsammans. Sedan sa han:
- Älskling, för 20 år sedan bodde vi i en billig lägenhet, sov i en för liten säng, hade knappt mat i kylen och ingen TV, men han gick till sängs med en otroligt het, villig 20-åring! Nu har jag ett hus för flera miljoner, en bil för flera hundratusen, en stor dubbelsäng, kylskåpet är sprängfullt och jag har en 42 tums plasma TV. Men jag går till sängs varje kväll med en trött kvinna på 42 år! Så vitt jag kan se det är det bara du älskling som inte följt utvecklingen i vårt förhållande!
Hans fru var en förnuftig kvinna så hon svarade bara kort:
- Älskling? Hitta du bara en het villig 20 årig kvinna så ska jag snabbt se till att du får tillbaka din billiga lägenhet, din lilla säng, ett tomt kylskåp, och ingen TV.


Ett gift par är på väg att lägga sig och medan mannen är på väg att krypa ner i sängen står kvinnan naken framför spegeln.
- Älskling, jag börjar bli gammal. Mitt ansikte är rynkigt, mina bröst är hängiga, min ända har bristningar, mina ben har celluliter och mina underarmar är fladdriga.
Mannen ligger dödstyst i sängen och vågar verken hålla med eller säga emot. Hon vänder sig om mot honom:
- Säg något som gör att jag blir glad, för det behöver jag nu, säger hon.
- Eh, öh... Du har inte problem med synen i alla fall!
Mannen blev 47 år.


En sjöman möter en pirat på en bar. Sjömannen noterar att piraten har både träben, armkrok och en svart lapp över ena ögat.
- Hur fick du träbenet?, frågar sjömannen.
- Jag blev knuffad i vattnet bland en massa hajar, och när mina män drog upp mig i båten bet en haj av mig benet.
- Wow, utbrister sjömannen. Hur fick du armkroken?
- Jo, det var så här att en av mina fiender högg av den under en batalj på sjön.
- Otroligt, svarar sjömannen. Och den svarta lappen?
- En fiskmås sket mig i ögat, svarar piraten.
- Förlorade du synen på grund av en måsskit?!
- Nej, men det var min första dag med armkroken...


 


Kommentarer
Postat av: Annie

Äntligen lite uppdatering! Och roliga skämt som vanligt...

2009-10-11 @ 14:52:05
URL: http://anniesliv.blogg.se/
Postat av: Göran

Hej

Marie. Nu är det hög tid du låser in Mats i veboa

så han kommer i gång att skriva.Hälsningar från vinterskåne.

2009-12-29 @ 09:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0