En tidig julklapp?

Om någon timme far vi till Tyskland för att inhandla en Toyota Landcruiser 100, som jag har saknat den förra!!!
Att byta bil är som ett gift man bara måste byta ibland, så länge som jag byter bil byter jag inte ut Marie, än sålänge har jag regeringen här hemmas tillstånd att byta ut bilen.



Detta är vad jag kallar en hygglig arbetsplats vilket är nog så viktigt med tanke på alla mil man kör omåret

Har varit fullt ös den sista tiden har sålt bra med bilar de sista veckorna och kvällarna går till att hitta nya bilar att köpa in, så bloggande och familj har fått stå tillbaka lite.
Men jag vet att när julen närmar sig får folk annat att tänka på än att handla bil så det är bara till att ligga i.
På tal om julen vad fort tiden går!!! 37 dagar kvar.
Och innan dess skall vi till Celle på julmarknad och hinka gluhwein och äggtoddy tillsammans med familjen Mats Magnusson och Jerry Nilssons familj kul.kul.
Och sen skall vi upp till snön i Klövsjö/Jämtland mellan jul och nyår tllsammans med Stefan och Nettan Olsson från Blåningsmåla, även Annie och Mattias kommer med oss och åker skidor och snöskoter.


Och så var det den rika turisten som klev in på hotellet i en liten by. Hon lägger 1 000 kronor i receptionen och går för att ta en titt på rummen.
Hotelldirektören tar omedelbart med sig tusenlappen till slaktaren och betalar sin skuld.
Slaktaren går med pengarna till bonden och betalar sin skuld. Bonden tar sedeln till bensinmacken och betalar för bränslet han har tankat på kredit.
Mackägaren går till ortens prostituerade och betalar sin skuld på 1 000 kronor.
Hon går till hotellet och betalar tusenlappen hon är skyldig för rummet hon hyrt för sin verksamhet.
Hotelldirektören lägger tillbaka sedeln på disken.
Turisten kommer tillbaka till receptionen. Hon gillade inget av rummen och tar tillbaka sina 1 000 kronor.
Ingen har alltså tjänat ett enda öre.
Men hela byn är skuldfri och alla ser framtiden an med tillförsikt!
Ungefär så här kommer finanskrisen att sluta

----

Den medelålders mannen hade prolem med potensen. Hans husläkare skrev ut ett piller som var nytt på marknaden. Det skulle kunna göra underverk. Han skrev ut en dos som skulle räcka i 14 dagar. Efter 14 dagar kom han på återbesök med påsar under ögonen, hopsjunken, men med ett brett flin i ansiktet. - Perfekt ordination, perfekt! - Det gläder mig verkligen, sa doktorn. Vad tyckte din fru? - Min fru? Fan jag har inte hunnit hem ännu...

-----
En mans kamel har blivit slö, så mannen åker med den till Kamelservicen. Han förklarar problemet för servicemannen, som ber mannen att ställa kamelen över servicegrop Nr 2. Sedan tar han 2 tegelstenar och slår ihop de så att kamelen testiklar hamnar mellan tegelstenarna. Kamelen springer iväg med högre fart än någonsin. - Hur ska jag hinna ifatt kamelen? frågar mannen. - Dra ner byxorna och ställ dig över servicegrop Nr 2...  





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0