Såja nu har sommaren kommit till Jämtland

Hörde på radion i morse att nu har sommare kommit till Jämtland för nu är snitt temeraturen över 15grader på dagarna.
Men jag skulle nog vilja säga att högsommare är här varmt som tusan på dagen oh nu klockan 23.15 är det 19grader och lika ljust som mitt på dagen i skåne och det blir inte mörkare!

Har det sista dagarna stått med målarpenseln lungt och fridfullt ingen som kommer tjatar på att hjälpa till...



Här målar jag lilla Sibirien, Sara döpte den till det här om vintern när det blev ca 30-35grader minus på natten, men om jag inte mins fel råkade Sara stänga av det ena elementet men. men. nu heter den lilla Sibirien...
Med Svensk trädtjära, Kokt linolja och Terpentin blir huset som nytt och luktar gott gör det.



Nu har även dörren fått lite färg och Marie har kittat ett fönster för första gången i sitt liv, återkommer med stort reportage senare.





Calle och jag var ute och gick och tog några foto över bycentrum



Med tanke på att vårt gula hus ligger mitt i byn, så kan man ju inte säga att man blir störd av grannar...



Närmaste granne var Bertil Mårtensson men han har flyttat till ett annat hus nu, så nu är detta total renoverade hus till salu om någon är hugad.



Har även i dag varit i kontakt med en man som har bra insikt i kommunen här uppe, så vi kan få ett förhandsbesked om vi kan stycka av ett antal tomter på denna äng.
Är ni sugna hör av er..  



Och i kväll var vi ute och fiskade lite och Calle blev fiskekung med denna abbore som han själv rensade, flådde och sen stekte.

I morgon är det fredag och då skall vi upp och beskåda Ers Kurts burvallar. 

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vad fint där är, och lilla sibirien blev jätte fin! Ångrar lite att jag inte följde med :D

2009-06-26 @ 00:24:15
URL: http://holmaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0