Midsommar dag i Klövsjö

I dag har vädret varit hm..omväxlande.
Dagen började med en trevlig frukost med bästa kompisen Marie, så här dan efter vår bröllopsdag känner jag mig oförskämt pigg och nykter, tankarna far iväg till kompisarna i Blåningsmåla undrar hur pigga de är ??
För att inte tala om dottern i Holmeja som skrev " Den bästa midsommaren som vi inte kommer ihåg"??? 

Träffade Ers Kurt i dag för att lista ut hur stor tomten till nya huset är, efter som Kurt byggt huset borde han vara rätt man för att reda ut begreppen... men så här i efterhand så kan man bara konstatera att "jag" förstår inte alla dialekter i Sverige!!! skumt....och så säger de att vi Skåningar är svåra att förstå....
 
Däremot var tomten mycket större än vi trott, så nu kan vi nog titulera oss som skogsägare med betesmark .KUL...

I dag fick vi även för oss att sätta in en terrassdörr, fram med sticksågen men ack vad väggen var tjock, ingen tigersåg, ingen cirkelsåg, vad skall man göra???,  vad barnen skrek när jag drog i gång motorsågen i vardagsrummet vill jag inte berätta.


Men nu sitter den där och ljust och vackert blev det 



Öppnar man dörren och får denna utsikten, skall man inte klaga, vackert , nygrillat av mästerkocken Ronja , vatten och fjäll och en liten Reimersholm 6cl. och sen gräddtårta på det sen är det bara att sova tv nä visst den är ju inte inkopplad!!



Träffade en mycket skum Skåning på Tomtangården i Klövsjö i går som tog detta fotot på oss.

Åke Ström heter han, om ni går in på youtube och söker på "Kändisspottling med Åke" så förstår ni vad jag menar , men trevlig är han och kul grejer gör han.

Får se vad som händer i morgon, vardagen är långt borta och äventyret är nära.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0