Mååndag moorgon....men semester jiippi!!!

Uppe med tuppen (tur att även han försov sig), drog iväg till Vigge vid tolv snåret, Ronja har inte vaknat än....
Vigge var ligger denna plats?? tror jag nog ni undrar.
Hade inte gräsklipparen gått sönder skulle vi aldrig heller kommit till Vigge, på vägen dit hittade vi många platser som vi skulle kunna tänka oss bo på, vilken fantastisk natur. 
Väl i Vigge fick vi beställt ett tändningslås till Bertils gräsklippare och konstaterat att vi skulle besöka Vigge en gång till och hämta låset som är beställningsvara......
När jag sa mitt namn och telefon nummer tittade han upp frågande Skarped??har ni tittat in här tidigare?
Vilket hästminne den mannen måtte ha! för så där 28 år sedan bodde min morbror Bengt Skarped i Åsarna troligen har han köpt sin gräsklippare där!!




s
På vägen tillbaka körde vi upp till toppstugan Hoverberg 548m högt, som är officiel utkiksplats för att studera Storsjö odjuret i Storsjön, men jag såg inga odjur i sjön mennn...

På vägen stannade vi även i Åsarna på loppis och köpte en uppstoppad tjäder hona för 200kr passar fint i nya flintastugan.
Ikväll bytade jag en kylare på en grålle till Kurt, vad gör man inte för grannsämjan, kul det var ett tag sen man mecka traktor. 
I morgon hoppas vi på bättre väder och en tidigare uppstigen Ronja.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0