Mååndag moorgon och slö.....

Ligger och drar oss när det bankar på dörren, Bertil är uppe med tuppen behöver släpen för han skall plantera ut fisk i sin nyinköpta fiskedamm i dag.
Efter en stund bankar det igen på dörren grannen står där, har inte träffat dem på de 2 åren vi bott här, presenterar sig, trevligt.
Nästa mening kan vi låna stegen sotaren kommer, nästa mening vill ni köpa Aloe Vera sminkprodukter klockan är 09,00 på en måndag morgon.....

Va Fan är kärringen inte klok, det är nog inte sotaren som kommit utan tomtarna på loftet.

Var lite trött i går kväll så jag får väl blogga lite här på morgonen, igår var Calle och jag och röjde i skogen.





Calle fick chansen att köra lite 4x4 vilket slutar som oftast när vi själva är ute och kör, fastkörd i en bäck med förklaringen det gick ju bra de andra gångerna.

 

Så det var bara till att ta fram den blåa högtrycks tvätten.



Men han är en kämpe den där Calle!!!




Nu har vi röjt och eldat ris hela dagen så det är till att dra till stugan, äta och softa..



En kopp kaffe i solnedgången och semester kan det bli bättre.


De gifta paret har en massa ungar och inser att det är nog dax att göra något åt det, sagt och gjort.
Dan efter går frun till öronläkaren och förtäljer om sina bekymmer.
Läkaren undrar varför kommer ni till mig om dessa bekymmer??
Jo säger damen, varje kväll säger maken, skall vi sova eller va? 
Eftersom jag hör lite dåligt så säger jag va....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0