En lördag i surjämtarnas land




 

Min kompis Stefan Newstam i Säter kallade oss som bor i Jämtland för surjämtar, var han nu fått det ifrån....
För att visa hur fantastiskt det är i Jämtland istället för i Säter, skall jag sätta in lite foto som Marie tog igår


















Dessa fantastiska foto tog Marie med min gamla mobil medan jag gick och fjollade mig med digitalkameran.
Visst är de bra.



Idag skulle jag inte göra många knop...men vem kan bara sitta still en så fin dag inte jag!!
Började morgonen som vanligt med att åka till den lokala byggshopen handla lite och prata bort några timmar på ingenting, en fantastisk liten butik där alla samlas och lär känna varandra.
Efter att Calle och jag lyckats få in en plyfaskiva typ 2x1m lång i Pajeron i hukande ställning utan att hamna i poliskontroll kom vi tillbaka till stugan då var det dax för lite fika för klockan var 13,00.

Efter fikan fixade vi till lite dörrfoder samt byggde en liten trappa till terrassdörren i avvaktan på bygglov till att bygga en terrass med tak, tänkt är att den skall gå över hela husets bredd och vara 3m bred med skyddande tak så att inte groggen spädes ut vid regn, ve och fy vid denna hemska tanke.

Ser ni den där darth vader som sitter där inne vid bordet så är det jag som just sitter och bloggar.



Sålde vår husbil här i veckan till inte helt obekanta Christian Svensson mannen som aldrig får rätt pokal.
Men så här glad är Christians flickvän Annelie Rosengren efter affären och vi önskar dem lycka till med köpet, det är skoj när man säljer en sådan vagn till någon man känner när man vet att det är en kanonvagn, vem vet vi träffar kanske på dem ute i europa nästa år?
Vår nästa vagn är redan utsedd av Marie, när pengarna har hamnat på rätt konto blir det svårt att hålla Marie kvar i Jämtland för nu..nu... nu,,,vill Marie åka till Tyskland innan hennes vagn blir såld till någon annan....så det gäller att njuta av livet innan det bär iväg.

Som en god vän Christer Persson sa till mig en gång det kvittar hur mycket du samlar på dig, måttet i maskburken är lika för oss alla, och han bör ju veta då han är begravnings entreprenör......vi ses i morgon skriv gärna en kommentar vi vet att många läser, skulle vara skoj att se vem.


En slappare som blir allt slappare.. 


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag undrar vem som är mest nällad om husbilen. Den som har högst krav kanske. Mercachassi, dubbelgolv, vattenburen värme mm. Jag har letat som en iller för att hitta en husbil som motsvarar alla dina krav ,tacka sjutton att jag vill handla när jag äntligen hittat en som stämmer in på allt

2009-06-27 @ 22:22:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0