Kallt tja....

Nä..... vill inte......åka skidor, Carl  kallt......
Som tur var så ville Blåningsmåla familyn åka så Carl hängde med på ett hörn.

Vad har vi annars gjort?
Marie och jag har pulsat till nya stugan och kollat läget och konstaterat att där gör vi inget förrän vi fått in el så vi kan få på lite värme i stugan. 
Shoppat i ICA Klövsjö, jo det går ganska fort..

Betalat en massa räkningar inför nya året tror Marie nämnde 180 000kr, tur det inte är privat!!!
Läst Klick, ja vadådå jag måste ha koll på folket, nu sitter Stefan och läser den, han måste ju också ha koll...vad skall vi annars prata om???

Är lite varmare nu bara -18 så nu skall Stefan ut och mecka av strömfördelaren på Jeepen så vi har något att mecka med ikväll på köksbordet.
Medan Nettan fixar varm choklad att hälla Strårum i, kanon...

Nettan ställde just en lite underlig fråga..uppe i Storhogna har de en skidshop eller?? joo säger Marie
Då säger Nettan då har de säkert baddräkt där!!!???? det är vid sådana tillfällen man skall pyssla med sitt och inte kommentera damernas shoppingplaner.



Här är kockarna för kvällen, de har varit fruktansvärt hemlighetsfulla, skall bli spännande att se vad det blir till middag i dag.

Sen blir det som vanligt inte helt nyktert och en sen promenad innan läggedax.
Solen hinner inte upp förrän den försvinner igen!!! 
Klart alkisvarning tur man inte bor här alltid. 


En flicka var ute och joggade i skogen en vacker vinterkväll. Mellan träden tyckte hon sig se Jultomten, så hon smög närmare för att se efter och mycket riktigt så står Tomten där mellan träden!
”Tomten! Jag trodde inte att du fanns!” utropade flickan.
”Klart jag finns!” svarade Tomten. ”Men det är inte meningen att ni skall få se mig när det inte är julafton, så om du lovar att inte säga något till någon så skall du få önska dig tre saker, precis vad du vill!”
” Åh! Självklart skall jag inte berätta något för någon.” bedyrade flickan. ”Min första önskan är en dyr och häftig sportbil.”
”Klart! Den står nu i ditt garage hemmavid.” sa Tomten.
”Min andra önskan är pengar. Jag vill ha massor med pengar!” sa flickan med tindrande ögon.
”Klart! Ditt bankkonto är från och med nu obegränsat.” svarade Tomten.
”Min sista önskan är att jag vill ha en snygg och trevlig man vid min sida.” sa flickan.
”Hmm...det kommer att bli lite värre med den saken.” sa Tomten. ”Jag måste nog be dig om en liten gentjänst för att få den önskningen att slå in”
”Jamen det är inga problem!” sa flickan glatt. ”Jag gör vad som helst!”
”Då vill jag att vi rullar runt i granriset lite du och jag!” sa Tomten.
Med tanken på alla önskningar som skulle gå i uppfyllelse så gick flickan med på att ha en liten glädjestund med Tomten där i skogen. Efteråt frågade hon:
”Nå, kommer du nu att kunna uppfylla min sista önskning?”
”Vaddå? Jasså det! Du, hur gammal är du egentligen?” frågade Tomten med ett lurigt leende.
”31” fick han till svar.
”Och du tror fortfarande på Tomten?” svarade han och försvann.

---------

Fråga: Vad heter jultomtens fru?

 

Svar: Mary Christmas 

Vadå va den dålig?????

---------

Fråga: Varför är detså jobbigt för männen i juletid?

 

Svar: Staken står i fönstret dygnet runt, kulorna hänger i granen och pungen är tom. 

OBS!!! tycker ni den var snuskig så får ni se över er fantasi!!!!!

-------

Fråga: Varför har jultomten inga barn?

 

Svar: Eftersom han kommer bara en gång om året och då kommer han i skorstenen. 

Okej... den var kanske inte rumsren....

--------

Fråga: Dansar araber foxtrot?



Svar: Nej dom shejkar.

Ja,Ja den var dålig.......



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0