Innan vi far till Jämtland





Så här trött är Marie efter all julmat så det är bara till att vila ut hos mamma.



Även Annie verkar vara på strålande humör.



Här sitter Ronja med sin favorit sysselsättning dator och ännu mer dator 95% av hennes vakna tid.



Hasan är och hälsar på med sin familj så här på juldagen



Sara skall jobba hela julen och Ánnie stannar hemma och spar pengar.
Ronja skall på manga konvent vad nu detta är?
Så vi blir bara tre från familjen som far till Klövsjö Marie & jag och lill Carl, tja så liten är han inte längre har vuxit flera decemetrar det sista året.
Som tur är får vi förstärkning i stugan från våra vänner Stefan & Nettan från Blåningsmåla.
Så imorgon startar vi resan klockan 5.00 sen är det bara till att gasa 96mil och några ljudböcker så är vi framme.
Och jag lovar att skriva lite flitigare.


 

 Åke kom hemstapplande efter sitt nattskift i gruvan. Han ragglade in i sovrummet, där hans fru låg med täcket över huvudet. Åke sjönk ner i sängen, blev sugen och satte på frugan bakifrån. Plötsligt blev han hungrig och släpade sig ut i köket för en macka. Där stod hans fru och hade gjort iordning frukost.
- Redan här? Jag satte ju på dig inne i sovrummet alldeles nyss!
- Oh herregud! Skrek frugan. Det är ju min mamma! Hon kom över igår och lånade din sängplats i natt.
- Mamma! Skrek hon när hon rusade in i sovrummet, varför sa du ingenting när han började...
- Hörrudu, morrade modern, jag har inte pratat med den idioten på 20 år, så varför skulle jag göra det nu? 

------

Bengt-Åke hade fått följa med Ing-Marie hem, fast hennes föräldrar hade förbjudit henne att ha pojkar på rummet.
De satt på Ing-Maries sängkant och delade på en flaska vin som Bengt-Åke hade haft med sig i innerfickan, när Bengt-Åke plötsligt behövde gå på toaletten.
- Du kan inte gå på toaletten, viskade Ing-Marie, den ligger vägg i vägg med morsans och farsans sovrum.
Gå till vänster ut i köket och använd vasken.
Bengt-Åke tassade iväg. Efter en stund hörde Ing-Marie hur han väste från köket:
- Ing-Marie, var finns det papper?






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0