Ett stort Gott Nytt år till alla

Året lider mot sitt slut och så har det gått 10 år sen vi firade millenium.
Året då alla datorer skulle krascha, och världen skulle stanna.
Men om 2 år går jorden under om man skall tro det gamla mayafolket.
Nä det är nog bara till att gneta vidare och inte lyssna på alla pessimister snart är det 2020 åren går fortare och fortare.
När det kommer in en Jeep Wrangler från 2000 så tycker man den nästan är ny!!! men den är 10 år!
Varför kan inte tiden stanna upp lite iallafall, min tävlingsbil är från 1978, kan jag inte köra challenge med den kan jag ju alltid köra veteran rally med den 32 år gammal!!!  Och andra sidan så blir föraren 49 år nästa år och co-drivern 56 år så med en total ålder på 137 år på teamet skall vi vara nöjda om vi får deltaga.....
Frågan är när bästföre datumet går ut????
Det är tur att vi har vårt Svenska Bilsportsförbund för där har de avskaffat bästföre datum iallafall när det gäller SGA,er.

2010 är året då Nettan skall bli Europamästare i trial.

Vi skall vinna Transgothica maraton challenge.
Jag måste sända ett extra stort tack till mina tre tappra Co-drivers under 2009.

Göran Friberg slet hårt under hela Transgothica i Polen och vi slutade på en hedrande 7:e plats vi har även våra fantastiska mekaniker att tacka för den prestationen John Rasby och Sarunas P.

I Danmark skulle vi köra Sealand challenge, Göran blev sjuk och Morgan Wulf ryckte in med kort varsel och vi kunde göra succé och vinna hela tävlingen i tuffaste klassen.

I Blåningsmåla skulle finalen köras i  South Swedish Challenge cup, Carl min grabb skulle göra debut som co-driver, på kvällen stod vi förvånade med en hedrande andra plats efter tufft co-driver jobb.

Ryktet har gått att jag har slitit lite väl hårt på mina co-drivers och mekaniker.
Det jag kan trösta er med är att vi skall försöka uppdatera bilen med diverse godis, snabbare winch, starkare axlar, ny motor och växellåda.
Och det viktigaste nytt jordankare i aluminium som nästan inte väger något!!!!!!

Klart inför 2010 är att vi är anmälda till Transgothica i Polen.
Göran som co-drive John Rasby, Stefan Olsson som mekare ev, kommer Sarunas också vara med.

Annars är nog tävlingssässongen ganska öppen hoppas på att kunna tävla mycket i Danmark som är ett underbart challenge land.


President Putin var på besök hos George W Bush när han såg en röd knapp på väggen.
”Vad är det för en knapp?” frågade Putin.
”Prova och tryck får du se!” sa Bush och fnissade.
Putin tryckte på knappen och fick en hink med vatten över sig. Han spottade och fräste: ”Det där var inte det minsta roligt, nu åker jag hem!”
En tid senare var det dags för Bush att återgälda besöket och i presidentresidenset såg han att även Putin hade en röd knapp på väggen.
”Vad händer när man trycker på sin knapp?” frågade han Putin ivrigt.
”Tryck så får du se!” sa Putin.
Bush tryckte glatt på knappen men ingenting hände. Han blev sur och sa: ”Fy så tråkigt, nu åker jag hem till USA!”
Putin flinade och sa: ”Vilket USA?”

-----

8 år - Du tar henne till sängs för att berätta en historia.
18 år - Du berättar en historia och tar henne till sängs.

28 år - Du behöver inte någon historia för att få henne till sängs .
38 år - Hon berättar en historia och tar dig till sängs.

48 år - Hon berättar en historia för att undvika att få dig till sängs.
58 år - Du stannar i sängen för att undvika hennes historia.

68 år - Om du tar henne till sängs så blir det en otrolig historia!
78 år - Vilken historia??? Vilken säng??? Och vem är du???



Kommentarer
Postat av: Morgan Wulff

Gott slut o Gott Nytt på er alla där uppe.

Morgan

2009-12-31 @ 23:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0