Tro det eller inte....

Så var Annies och Mattias flytt till Jönköping över för vår del, det gick fortare och smidigare än vad jag och Marie trodde.
Lägenheten var trevlig och så mycket olika människor de kommer att träffa om de går ner och grillar på den gemensamma grillplatsen, de behöver inte åka vare sig till Afrika eller Asien.

Men nu är det söndag och....

Det börjar faktiskt dra ihop sig, var ute och provkörde den lite, bromsarna tar sisådär med nya skivor klotsar och ok det behöver köras lite innan de tar bra.



Calle och jag  körde upp bilen till Göran i kväll, denna vecka skall vi fixa takplåt, skärmbreddarna och den sista eldragningen.



Framåt veckoslutet tar vi hem den igen och skall byta oljetråg och montera handbroms och efterdra alla skruvar.



Jag får säga att jag är riktigt nöjd med frigången under bilen.

 

Bilen skulle nog kunna var klar till nästa helg men.... som Bengt Siggehulk sa det är bättre att hoppa över Blåningsmåla och spara bilen till Polen.
Frågan är om det är omsorg om min bil eller sin egen placering i South Swedish challenge cup.


En dag kom en gammal dam på ålderdomshemmet körande fram och tillbaka i korridoren i sin rullstol. Hon gjorde hela tiden motorljud så att det skulle låta som hon körde bil.
Precis som hon körde där fram och tillbaka i korridoren hoppade en gammal man ut ur ett rum och sa myndigt:
-Ursäkta damen, men ni körde alldeles för fort, Kan jag få se på körkortet?
Hon rotade runt i handväskan och får fram ett gammalt tuggummipapper, som hon räcker honom.
Han tittar noga på det, säger att den här gången får ni BARA EN VARNING OCH SKICKAR IVÄG HENNE.
Hon fortsätter sitt ändlösa körande fram och tillbaka.
Plötsligt hoppar farbrorn fram igen och säger allvarligt:
--Ursäkta damen, men jag såg er köra över mittlinjen där borta ,
Kan jag få se registreringsbeviset!
Ett lätt grävande i handväskan gör att hon får tag i ett gammalt kvitto som han ser noga på och säger att den här gången blir det en andra varning!
Tanten sticker ivrigt iväg i en rasande fart, fortfarade låtande som en bil.
Plötsligt hoppar den gammla mannen ut ur ett rum , han är spritt språngande naken och har ett präktigt stånd.

Tanten i rullstolen får något förskräckt i blicken, gapar och utbrister olyckligt:
---Nääää inte alkoholmätaren IGEN.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0