9 dagar kvar

Måndag och årsbokslut i SBVAB.
Tiden har sprungit iväg i dag, skrev de sista inventarie listerna nu vd 22,00.
Men styrningen med nya styrleder, ny servpoump, nyrenoverad snäcka är monterad i dag samt framvagns inställningen är gjord.
Jo jag höll på att glömma jag har köpt en Svensk fasadflagga att ha med till Polen att använda vid välkommst cermonin (och vid prisutdelningen ha,ha,ha)

Var i dag och letade efter lämpliga regnbyxor men hittade inga höga nog....



Var inne på den Polska Transgothica hemsidan och hittade dessa djur vid körvägarna.

Blir tufft på banorna tydligen har de annan fauna i Polen än vad vi har!! kommer aldrig klaga på Svenska challenge banor. 


Var det bättre för??
:?
1928 inträffade en materiellt svår bilolycka på riksvägen mellan Örkelljunga och Åsljunga.
Det var en Örkelljungabo som körde på en köpman från Skånes Fagerhult.
Vid den efterföljande rättegången i Klippan sades det att Örkelljungabon som var orsak till olyckan fick en
förmildrande dom därför han hade druckit brännvin och därför hade svårt med att styra.

Citat ur körkortsbok år 1920:

De som vållar bilisten de största bekymren, äro dock lekande barn och nervösa fruntimmer. De förra äro under lek både blinda och döva. Att signalera åt dem hjälper i regel ej, och ofta komma de framrusande så nära vagnen att signalen icke blir av betydelse. Där man väntar sig lekande barn såsom vid skolor, lekplaner etc, bör man endast köra fram med yttersta varsamhet, ty man kan sällan hjälpa sig med annan manöver än att stoppa vagnen. Damer är ofta lika svåra som barnen, ty vid en hornsignal tappar de ej helt sällan koncepterna. Att de efter att ha passerat trefjärdedelar av gatan utan vidare vända för att nå den gångbana de nyss lämnat är intet sällsynt. Ja två, tre gånger kunna de springa fram och tillbaka framför bilen. Stanna och låt dem komma upp på gångbanan! Handla i övrigt som vid möte med spårvagnar. :? :? 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0