11 dagar kvar..........

Nu var det ett tag sen jag skrev och det har hänt en del.
Bland annat så är det 11 dagar kvar till Transgotica Challenge......
Per Bertelsen var här i veckan på besök och bla, studerade han nybygget han gick runt bilen såg bekymrad ut!!! skrev förnetiskt i sitt anteckningsblock, så sa han, nu tror jag jag vet vad jag skall ha med mig i reservdelar till er.....

Och jag har hittat den här bilens svaghet kardanen bak .....kommer aldrig att hålla!!!! bilen kommer att vibrera i sönder.

Nu är det så att Göran och jag har letat några veckor efter vad de är som vibrerar så förbannat, så var det med det.

Nu har jag och Sarunas jobbat hela dagen på att flytta växlåda och motor i ramen så att kardanvinkelen blir bättre Sarunas har renoverat styrsnäckan och byggt om styrleder och styrstag så att allt glapp har minimeras.
I veckan kommer Göran och hjälper till med att flytta Terratrippen närmare co-drivern som Per föreslog då föraren inte kommer att ha tid att titta på den.
Tävlingen börjar med en prolog där startordningen ordnas efter hur snabbt du kör en tidbana därefter kommer vi att få en roadbook där terratrip och kompass är två oumbärliga instrumen i tävlingen.
Mycke reservdelar kommer att packas, John jaobbar för fullt med att ta BE körkort inför resan.
Göran ligger i mentalträning tillsammans med hustrun Marie någonstans i norrland.
Sarunas är inte så gammal så så han behöver ingen förberedelse.
Nu hoppas jag att Johns sambo tillfrisknar snabbt så han kan följa med, så Nettan friskna till snabbt!!!

Och vad gör man då i detta kaos jo köper en fiskebåt, skit kul!!! 7m lång med hytt bak och en 12hr 1 cylindrig Yamar diesel en riktig tuff tuff, en backup om inte firman går runt då får man bli fiskare på heltid .. 

Beslut har också tagit att Rickard och jag delar Yddingeautocenter AB och att Rickard flyttar härifrån månads skiftet september-oktober.

Hasse har skadat benet när han var ute och vallade hunden krya på dig....

Sen var vi på High Chaparall och träffade en massa offroad komisar kul,kul.men ack så ont,ont i huvudet.



Hur kan ett stort lerhål locka 560 bilar när en två dagars Challenge med nattkörning på ett fantastiskt körområde ändast lockar 5 deltagare? 

Vi börjar med att fråga Göran "mummelman" Friberg? Jo mummelman och kompisar drar mer än körning.

 

Så mummelman, kompisar, jeep och lera vad mer kan man önska?

Jo att bilen vore klar till Transgotica challenge......... 


Tre kvinnor samlas:

En singel, en förlovad och den tredje gift, bestämmer att de ska tekniskt
pröva hur man bäst kan förföra en man. De bestämmer att, samma kväll ska de
ta på sig en body i svart läder, höga klackskor och så ska de ha välmålade
ögon som är förföriska och i den utstyrseln ta emot gubben när han kommer
hem...
Dagen efter samlas de igen för att höra hur det har gått...

Singeltjejen: Så fort han öppnade dörren och såg mig i läderbodyn o
högklackat skrek han som en vilde och vi älskade fyra gånger på raken,
direkt på golvet...

Den förlovade tjejen: Jag tog på mig bodyn, de högklackade skorna och
sminkade mig sexigt, men det kändes lite pinsamt att stå där nästan naken,
så jag tog på mig en pälskappa som jag hämtade i garderoben. När han kom
hem, öppnade jag pälskappan så han kunde se vad jag hade under. Han blev
tokig och skrek av lycka, han kysste mig överallt, vi gick till sovrummet
och älskade två gånger på raken.

Den gifta tjejen: Ja du (med en besviken ton), jag tog också på mig
läderbodyn och skorna. Jag sminkade mig mer än vanligt och kände mig snygg.

När gubben kom hem, slängde han sig på soffan, tog tv-kontrollern i handen
och sa:


- Hörru Batman, vad blir det för mat idag??






Kommentarer
Postat av: Mattias

Får John förhinder så kan jag tänka mig ställa upp, ingen toppmekaniker precis men hjälper till så gott jag kan :D

2009-09-02 @ 13:46:00
URL: http://mattias.bomelin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0