10 dagar kvar

Efter två snapsar Skåne och två Litauiska öl, blev lördagkvällen angenäm när svärmor var hembjuden på kräftskiva.
Söndagen var bättre än väntat har jobbat hela dagen på challengebilen, byggt ett specialfäste till den induktiva givaren till Terratrip 303 så vi skall lista ut hur långt vi kör. 
Har även monterat dit en renoverad Dana 3oo fördelningslåda ombyggd till dubbelspak system med urkopplingsbar drift separat på vilken axel jag vill, kan vara bra att ha ifall den där sukijuki Lasse får ihop någon promodifide bil någongång och vill ha däng som han fick i Danmark på den gamla goda tiden, då man byggde en bil och tävlade för skoj skull och inte behövde ändra reglerna för att bli av med motståndarna.

Byggde ihop ett jordankare efter Calles design, Görans rörbockning och plåtbockning sen var det bara för mig att svetsa ihop hela härligheten och lacka den svart och gul.

Efter att ha lyckats få min mor att skaffa hund på sin 80 årsdag försöker nu Annie bomba mig med annonser på Wachtelvalpar, jag tror att det projektet blir svårare att genomföra då Marie har vetorätt i frågan.

Klicka för att se nästa bild

Nä det är nog bättre med en bil den kan man ställa in i garaget och inte behöver den rastas när det regnar.



I morgon fortsätter vi med montering av det nyrenoverade styrsystemet och en modifiering av avgassystemet

Fan! jag har träningvärk redan och tävlingen har inte börjat än.


Fick en fråga hur många pingviner äter en isbjörn i snitt på ett år???

¨
Svar: inga pingvinerna bor på sydpolen och isbjörnarna på nordpolen!!!! tode de?!

 

Kommentarer
Postat av: Annie

Du får börja träna upp dig ordentligt inför tävlingen nu, inte så långt kvar ju. Jag och Mattias var duktiga idag och cyklade in till stan för första gången. Det tog 30 min på morgonen, då körde vi fel lite grann, men det tog 1,5 h att ta sig hem. Det finns många konstiga vägar i Småland och nu har jag också träningsvärk!

2009-08-31 @ 19:47:09
URL: http://anniesliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0