Skånes första riktiga Challenge

Då var det dax!!!
Redan på torstag kväll dök Per Bertelsen med "kollegan" Janne (=flick namn i Norge) från Norge, för att bidra med tips och råd i banbyggnad vilket vi tackar för.
På fredag morgon kl.9 skulle vi träffas i Boarp, men morgonen startade i kaos som vanligt var är alla grejor????
Göran i akut möte med sitt företag, en lite trött Mattias kom lite sent.
Peter Paulssen fick hem och skruva då han fick fel delar till sin bil.
Men vid 10,30 var vi igång.
Vi började med att köra en runda på körområdet med min nya full utrustade Patrol det sista som blev monterat var de nya fälgarna någon gång natten mellan torsdag-fredag.
Det första surhålet vi kom till körde jag fast, pinsamt i med diffspärrar och allt hjälper inte f-an, så hör man från baksätet jag tror inte den driver med framhjulen hm....
Hoppar av och kollar Per har helt rätt varför?
Jag står där och funderar, var det inte frihjulsnav extra monterat på denna bilen?
Vi fick skruva av centrumkåpan jodå där var de, tack för detta Hasse dölja dessa med centumkåpor, var du lite trött på natten??




Per & Mattias tog tag i Boarp med att sätta ut kontrollposter, att läsa karta och rita ut posternas placering skall vi nog jobba på till nästa tävling.
Men som sagt det var lika för alla.
Kanon jobbat med ett så pass litet område tycker jag, alla fann någon utmaning!
Vilket om inte annat fotona visar.





Här kämpar Mats Magnusson & Christian Appel med att komma ut till första kontroll posten.


Ett bild bevis på att en 303 är något större än en Wrangler.



Här tacklar ett av de Danska teamen i klass 1 en kontroll post.




Den blivande vinnaren i klass 2 Johan Svensson med sonen Emil i full action.





Rolf Eliasson med dottern Sandra i klass 1, tösen kämpade tappert och slutade hedersamt på en tredje plats.
Något motorfel gjorde så att de tappade någon placering.




Crisse tittar förundrat antingen ser han inte numret på kontroll posten eller så har Co-piloten Alfred rymt inte vet vi.





Max Hansen från Danmark kämpade med sin fina Toyota, co-piloten blev av med en bit av sin finger men kämpade vidare det kallar jag tuffing.

 



Det har sina fördelar med en liten bil, orkar inte bilen kan man dra upp den.
Här kör Christian Svensson och Mikael Stenberg blev total tvåa i klass 2.





Jesper Nicklasson får nytta av sin bak winch fin bil men... nästa gång så glömer han nog inte tanka den, så nästa gång kommer han nog i mål.



Detta var lite kul Bo Pedersen från Danmark har satsat på lätt bil och stor stark winch vilket var tur, för här winchar han för fullt men har missat att backväxeln ligger i han gasar förfullt och kommer över ändå, winchen vann över motorn.





Här kommer Bengt och Morgan med sin fina Jeep Wrangler TJ på denna bilen saknas inget och inget lämnas till sumpen eller var det slumpen.





Slutstriden närmar sig Johan ligger strax bakom Bengt men vad händer? 
Johan slopar winchningen och kör om Bengt i uppförsbacken snopet tja....





Nu dök Chrisse också upp i bana 2, jag tror att han tyckte att det var skoj för han var nog den som var i banan längst tid.
Inga bromsar kvar både förare och co-drivern Alfred var totalt slut.
Vi hittade Afred simmande i en lerpöl med telefonen ivhögst hugg, jag tror att det blir en ny telefon på måndag.
Vid fem tillfällen ville de bryta men kämpade vidare, grattis till en kämpa insats.





John har en tuff dag, drog vänster drivaxel tidigt på dagen men kämpar vidare med trehjuls drift.
Slutade på sjätte plats i klass 2.





Fredrik och Ingrid Närenbäck kämpade hela dagen med sin fina flat fender cj jeep 
Fruktansvärt skitiga var de och bilen, men de kom in på en hedrande fjärde plats





Här kämpar de danska teamen om första och andra platsen i klass 1
 Michael Winsløw drog det lägsta strået och vann över Bo Pedersen, grattis.





Här är vinnarna i klass 1





Och här är vinnarna i klass 2





Här har vi alla vinnarna, och som ni ser var vädret med oss hela dagen.
Jag tror att de flesta sov ganska gott på natten efter en slitsam dag.

Jag vill tacka Göran från SBF som kämpade och stöta oss genom diverse tävlings arragörs hinder som södra SBF hittade på, tack Göran på ett föredömligt sätt gjorde du så att vi kunde genomföra vår tävling.
Även Mikael Larsson skall ha ett stort tack för sin insatts att få till en dispans på alla Wranger burar under 2009 så jag hoppas vi skall se fler sådana bilar till nästa tävling.  

Jag vill även tacka alla funtionärer och tävlanden som gjorde detta till en dag att minnas i SORKS historia.

Nästa challenge tävling går hos Rocks MK, då hoppas jag att jag har min bil klar för test.
 

Kommentarer
Postat av: Jesper alias Jenik

Hej Mats!



Inte nog med ett stort engagemang i arrangemanget (fan, det blev en kul mening) utan ett mycket trevligt reportage/blogginlägg också.



Kul med bilder, speciellt kombinerad med trevlig text! Jag och Rasse läser regelbundet i din blogg och är överrens om att den både mycket trevlig och dessutom lite smårolig.



Keep up the good work!

Postat av: kali

detta måste jag åka och titta på nästa gång

kunde inte denna gång då far fyllde 70

2009-04-20 @ 10:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0